کد خبر : ۲۲۲۷۰۴ تاریخ خبر: ۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ساعت ۱۳:۲۰


تودیع و معارفه فرمانداران جدید و پیشین دزفول

طی آئینی با حضور استاندار خوزستان، علیرضا خردمند به عنوان سرپرست جدید فرمانداری ویژه شهرستان دزفول معارفه و از زحمات علی فرهمندپور، فرماندار سابق قدردانی شد.

 تودیع و معارفه فرمانداران جدید و پیشین دزفول

به گزارش دزخبر، امام جمعه دزفول عصر امروز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانداران پیشین و جدید دزفول که در سالن اجتماعات دانشگاه جندی شاپور برگزار شد، برگزاری آئین تکریم و معارفه خدمتگزاران نظام را یک سنت حسنه برشمرد و اظهار کرد: علی فرهمندپور فرماندار پیشین دزفول، فرمانداری جوان، متدین، انقلابی، تلاشگر و ولایی بود که در مدت زمان مسئولیت خود توانست یک کارنامه بسیار درخشان و قابل قبول از خود به جای بگذارد.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی با اشاره به حضور جانانه فرهمندپور در تمام عرصه‌ها، افزود: فراز و نشیب‌های زیادی در دوران مسئولیت فرهمندپور به وجود آمد اما او با درایت و تلاش شبانه روزی توانست مسائل را به خوبی مدیریت و حل کند.
وی، اقدامات متعدد فرهمندپور در دوران کرونا و اغتشاشات را تأثیرگذار و مثبت برشمرد و تصریح کرد: او در زمینه برگزاری برنامه‌های متخلف اعم از بزرگداشت شهدا، گرامیداشت روزهای ملی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به شکل درخشان ظاهر شد.
امام جمعه دزفول با اشاره به حضور مکرر فرهمندپور فرماندار پیشین دزفول در مساجد و اماکن عمومی، یادآور شد: بنده کمتر فرمانداری دیده‌ام که همچون او همواره در بین مردم باشد و مشکلاتشان را بشنود و به دنبال رفع آنها باشد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی ابراز امیدواری کرد که فرهمندپور در مسئولیت جدید خود نیز موفق و سربلند باشد.
وی با بیان اینکه دزفول شهر استعدادها، فرصت‌ها و از سویی شهر چالش‌ها است، رمز موفقیت در دزفول را وحدت، همدلی و برادری دانست و تاکید کرد: امیدوار هستیم فرماندار جدید نیز این نکته بسیار مهم و کارآمد را در امورات اجرایی مدنظر داشته باشد چرا که ضرورت دارد مسئولان با یکدیگر رفیق و برادر باشند.

فرماندار پیشین دزفول در این آئین اظهار کرد: در مدت ۲ سال و ۱۰ ماه که عهده دار مسئولیت فرمانداری دزفول بودم تمام توان و تلاش خود را به کار گرفتم تا به خوبی در خدمت مردم دزفول باشم.
علی فرهمندپور با قدردانی از اقدامات «علی اکبر حسینی محراب» استاندار خوزستان، افزود: استاندار با تیزبینی و تجربه نسبت به مسائل استان همواره در کنار ما بوده است که جای قدردانی دارد.

قدردانی فرماندار پیشین از مردم و مسئولان

فرماندار پیشین دزفول همچنین با قدردانی از همراهی و حمایت‌های ویژه امام جمعه و نماینده دزفول در مجلس، گفت: امام جمعه و نماینده همواره در تمام شرایط و در راستای رفع چالش‌ها و مسائل شهرستان یاریگر و همراه ما بودند.
فرهمندپور در ادامه شورای تأمین شهرستان را یک شورای بسیار کارآمد برشمرد و تصریح کرد: این شورا کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است. اعضای شورای تأمین دزفول همواره در تمام برنامه‌ها و همچنین در ایام اغتشاشات به صورت جانانه در صحنه حضور داشتند که این عملکرد درخشان آنها جای قدردانی دارد.
وی از تمام تلاش‌ها، همراهی‌ها و حمایت‌های معاونت‌های مختلف فرمانداری، بخشداران، دهیاران، پرسنل فرمانداری، اعضای شوراهای شهرها، ائمه جمعه و امامت جماعت شهرهای مختلف دزفول، فرماندهان نظامی، رؤسای ادارات، اعضای شورای اداری، کادر درمان، خانواده شهدا و جانبازان، مشاوران فرمانداری، تولید کنندگان و صنعتگران، پیشکسوتان عرصه‌های شهادت و رزمندگان، مؤسسات فرهنگی، هنری، مذهبی، جامعه هنری و مردم شهرستان دزفول قدردانی کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در این آئین گفت: روند صدور حکم فرمانداری علیرضا خردمند در وزارت کشور در حال انجام است و پس از طی مراحل او از سرپرست به فرماندار معرفی خواهد شد.

برخورد با موانع رشد صنعت و مبارزه با فساد
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، اظهار کرد: فرهمندپور در مدت تصدی فرمانداری ویژه دزفول زحمات فراوانی کشیدند که امیدوار هستیم در مسئولیت جدید خود نیز موفق باشد.
علیرضا خردمند با قدردانی از حسن اعتماد استاندار و معاون سیاسی استاندار خوزستان در انتخابش به عنوان سرپرست فرمانداری دزفول، افزود: امیدوار هستم بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم انقلابی شهر خود باشم.
وی، دزفول را شهرستانی با اصالت و دارای ظرفیت‌های فراوان دانست و گفت: حضور بیوت علمای مختلف، صبغه مذهبی و فرهنگی دزفول، وجود دانشگاه‌های با قدمت نشان دهنده نخبگان فراوان در این شهرستان و وجود ۲ هزار و ۶۰۰ شهید دفاع مقدس نشان دهنده روحیه شهادت طلبی مردم این شهرستان است که البته این روحیه همچنان ادامه دارد.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول همچنین وجود آثار باستانی و گردشگری متعدد را نشان دهنده تمدن دزفول دانست و گفت: اینها ظرفیت‌هایی هستند که در دزفول وجود دارد که باید بتوانیم با وحدت، یکدلی و همراهی همدیگر و با به‌کارگیری این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه و تعالی دزفول گام برداریم.
خردمند با تاکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های دزفول، بیان کرد: همه اقوام با هر تفکری باید با همدلی دست به دست هم دهیم تا در پیشرفت دزفول سهمی داشته باشیم و بنده در این راستا دست تمام کسانی را که به دنبال تعالی و پیشرفت دزفول هستند، می‌فشارم.
وی یادآور شد: برنامه‌ریزی های متعددی در حوزه اشتغال، فرهنگی و اجتماعی و مبارزه با فساد تدوین شده و در دستور کار ما خواهد بود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه رشد تولید و حمایت از صنعت را دغدغه رهبری و استاندار خوزستان برشمرد و برخورد با مانعان رشد صنعت و حمایت ویژه از صنعت و صنعتگران را از اولویت‌های کاری خود عنوان کرد.
خردمند ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با اقدامات جهادی در راستای تعالی دزفول و تبدیل شهرستان به یک شهرستان قوی با همراهی استاندار گام برداریم و در این راستا در اتاق بنده به روی همه مردم و مسئولان باز است.
علیرضا خردمند سرپرست جدید فرمانداری دزفول متولد دزفول بوده و در ۲ سال اخیر مسئولیت معاونت بازرسی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان را عهده دار بوده است. وی همچنین فرماندهی سپاه شهرستان خرمشهر را در کارنامه خود دارد.
علی فرهمندپور از تیرماه سال ۱۳۹۹ به عنوان فرماندار دزفول منصوب شده بود. فرهمندپور ۷ فروردین ۱۴۰۲ با حکم حسینی محراب استاندار خوزستان به عنوان مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان خوزستان منصوب شد.

مدیرکل آبفا، مدیرکل توانیر، مدیرکل صمت خوزستان و برخی دیگر از مسئولان استانی و محلی در این آئین حضور داشتند.

برچسب ها: دزفول فرمانداری دزفول علیرضا خردمند علیرضا فرهند